تهیه کننده : اعظم سعید پناه
تاریخچه واژه شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی، اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزهی انسان شناسی اجتماعی فعالیت میکرد، ابداع شد.
او تحقیقی در مورد گروههای اجتماعی در بخشی از نروژ انجام میداد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسانها و تحلیل مکانیزمهای ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آنها به کار برد.
آشنایی با شبکه های اجتماعی پرطرفدار , شبکه های اجتماعی , social media , آشنایی با اینستاگرام , کار با توییتر
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیسبوک ست که در ابتدا ابزار ساده برای اشتراکگذاری تصاویر بود اما هم اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده میکنند. خاصیت منحصربفرد این شبکه اجتماعی وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئوها است. بسیاری از کاربران فیس بوک ازاینستاگرام نیز استفاده میکنند.بسیاری از فروشگاهها و شرکتهای مختلف هم صفحه اینستاگرام ساختهاند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین پرداختهاند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای به اشتراکگذاری و جمعآوری لایک به رقابت میپردازند.عکاسان از دیگر گروههای طرفدار Instagram هستند که از این فضا برای انتشار عکسهای خود استفاده میکنند.
آشنایی با شبکه های اجتماعی پرطرفدار , شبکه های اجتماعی , social media , آشنایی با اینستاگرام , کار با توییتر
فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان است و در واقع نخستین شبکهای بود که استقبال گستردهای از آن شد و البته خیلی زود هم طرفداران خود را به دلیل ورود رقبای قوی تر از دست داد. برخی از کاربران فیس بوک برای دیدن عکسهای بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهی به فیس بوک سر میزنند بسیاری ازکاربران فیس بوک به عنوان محل ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. بزرگترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت که هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم معروف بوده و سادگی کار کردن و دسترسی ،این شبکه اجتماعی را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان تبدیل کرد.
آشنایی با شبکه های اجتماعی پرطرفدار , شبکه های اجتماعی , social media , آشنایی با اینستاگرام , کار با توییتر
توییتر طرفداران زیادی در میان مردم عادی ندارد تمداران، خبرنگاران و دنبالکنندگان اخبار از اصلیترین طرفداران این شبکه اجتماعی هستند. توییتر در سالهای گذشته محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برای ارسال پیام مستقیم داشت اما کاربرانی که میخواستند در هر لحظه در جریان اخبار قرار بگیرند، از آن استقبال کردند. حضور تمداران و خبرنگاران رسانهها در توییتر و توییت کردن اخبار در لحظه، موجب شد تا سرعت انتقال اخبار در این شبکه حتی از خبرگزاریها نیز پیشی بگیرد و آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل کند
شبکه ,اجتماعی ,های ,هم ,کار ,استفاده ,شبکه های ,های اجتماعی ,این شبکه ,فیس بوک ,شبکه اجتماعی ,social media آشنایی ,اجتماعی social media
درباره این سایت